Celem monografii jest charakterystyka użytkowania pojazdów PTW (powered two wheelers – dwukołowych pojazdów silnikowych) w Polsce. Analizie poddano zarówno dynamikę liczby pojazdów oraz zmianę ich wykorzystania, jak zróżnicowanie przestrzenne rozmieszczenia pojazdów w układzie powiatowym. W pierwszej części pracy dokonano analizy dynamiki zmian zarówno wielkości parku pojazdów PTW w Polsce, jak i jego struktury. W części drugiej scharakteryzowano użytkowanie pojazdów w Polsce na podstawie przeprowadzonej ankiety internetowej z pytaniami zamkniętymi i otwartymi. W kolejnej części monografii dokonano charakterystyki pojazdów PTW na podstawie danych pozyskanych ze stacji kontroli pojazdów. Czwarta cześć opracowania została poświęcona kwestii bezpieczeństwa użytkowania pojazdów PTW. Na koniec podjęto zagadnienie rekreacji i turystyki motocyklowej.
Celem monografii jest charakterystyka użytkowania pojazdów PTW (powered two wheelers – dwukołowych pojazdów silnikowych) w Polsce. Analizie poddano zarówno dynamikę liczby pojazdów oraz zmianę ich wykorzystania, jak zróżnicowanie przestrzenne rozmieszczenia pojazdów w układzie powiatowym. W pierwszej części pracy dokonano analizy dynamiki zmian zarówno wielkości parku pojazdów PTW w Polsce, jak i jego struktury. W części drugiej scharakteryzowano użytkowanie pojazdów w Polsce na podstawie przeprowadzonej ankiety internetowej z pytaniami zamkniętymi i otwartymi. W kolejnej części monografii dokonano charakterystyki pojazdów PTW na podstawie danych pozyskanych ze stacji kontroli pojazdów. Czwarta cześć opracowania została poświęcona kwestii bezpieczeństwa użytkowania pojazdów PTW. Na koniec podjęto zagadnienie rekreacji i turystyki motocyklowej.
Obszerna monografia na temat rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w okresie międzywojennym, uwzględniająca problemy organizacyjne, ekonomiczne, kadrowe i międzyinstytucjonalne tego przemysłu. Autor, na podstawie szeroko zakrojonej kwerendy, daje pełny i wierny obraz okresów budowania i rozwoju...