Książka traktuje o komunikacyjnych aspektach negocjacji z praktycznego punktu widzenia. Stanowi ona pokłosie elementów praktycznych, które Autor wykorzystuje podczas negocjacji, a także w swojej pracy naukowej, przekazując nie tylko wiedzę teoretyczną, ale nade wszystko jej użyteczne założenia. Komunikacja traktowana jest szeroko, jako dynamiczny proces, który zmienia się i rozwija; nadawca jest jednocześnie odbiorcą, a odbiorca – nadawcą. Obydwie strony są odpowiedzialne za przebieg komunikacji. Odpowiedzialność ta sprowadza się do wnikliwej analizy, czy przekaz jest podobnie rozumiany i czy w ogóle jest rozumiany.
Książka traktuje o komunikacyjnych aspektach negocjacji z praktycznego punktu widzenia. Stanowi ona pokłosie elementów praktycznych, które Autor wykorzystuje podczas negocjacji, a także w swojej pracy naukowej, przekazując nie tylko wiedzę teoretyczną, ale nade wszystko jej użyteczne założenia. Komunikacja traktowana jest szeroko, jako dynamiczny proces, który zmienia się i rozwija; nadawca jest jednocześnie odbiorcą, a odbiorca – nadawcą. Obydwie strony są odpowiedzialne za przebieg komunikacji. Odpowiedzialność ta sprowadza się do wnikliwej analizy, czy przekaz jest podobnie rozumiany i czy w ogóle jest rozumiany.