Na pierwszy tom monografii Języki specjalistyczne w ujęciu diachronicznym i synchronicznym składają się artykuły w języku polskim oraz włoskim skoncentrowane wokół szeroko rozumianej tematyki terminologii specjalistycznych. Badacze skupiają się w nich – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej – na cechach dystynktywnych dyskursów specjalistycznych, a także na wyzwaniach, jakie języki specjalistyczne stawiają wobec tłumaczy i dydaktyków. Praca adresowana jest do filologów, w szczególności językoznawców, tłumaczy, dydaktyków języków specjalistycznych oraz wszystkich zainteresowanych tą tematyką.
W niniejszym tomie zebrane zostały teksty dotyczące przede wszystkim technologicznych kompetencji bibliotekarzy, omawiające wszechstronnie takie zagadnienia, jak wpływ mediów społecznościowych na pracę bibliotekarza i rozwój usług bibliotecznych, nowe formy doskonalenia zawodowego,... więcej »
Książka stanowi interdyscyplinarne studium, a przedstawione w niej spojrzenie na wymianę pokoleń w prozie iberoamerykańskiej z pewnością może zainteresować szerokie grono czytelników. Autor proponuje miłośnikom literatury latynoskiej cenny klucz, który pozwala czytać tę literaturę w...
Monografia wpisuje się w coraz intensywniej rozwijający się nurt w naukach społecznych, zakładający, ze tradycyjne skoncentrowanie się badaczy na patologii powinno być równoważone systematycznym poszukiwaniem i badaniem takich kompetencji jednostki, które umożliwiają, ułatwiają i są...
Autorka wskazała na charakterystyczne cechy przemian dokonujących się w społeczności żydowskiej w XIX i XX wieku. Problematyka książki, zawężona do trzech kwestii - małżeństwa, dobroczynności i szkolnictwa - jest nie tylko rejestracją pewnych zjawisk w kontekście przemian... więcej »
Twórczość Zofii Żurakowskiej od dawna zasługiwała na przypomnienie i uwagę wszystkich zainteresowanych literaturą przeznaczoną dla młodego odbiorcy, a także kulturą literacką dwudziestolecia międzywojennego. więcej »
Celem podjętych w niniejszej książce analiz teoretyczno‑empirycznych jest ukazanie tremy w perspektywie psychologii zdrowia i w konsekwencji znalezienie odpowiedzi na pytanie, jakie psychologiczne mechanizmy sprzyjają zdrowiu młodzieży uzdolnionej muzycznie, a jakie mu zagrażają w obliczu...