Etnia – nacjonalizm – naród. Od nowoczesności do ponowoczesności

Przemysław Mazur

Autor pokazał meandry ewolucji pojęcia nacjonalizmu i w ogóle dyskusji o pojęciu narodu, doprowadził narrację do epoki globalizacji i westernizacji, konfrontując historycznie ukształtowane idee, pojęcia i zjawiska z rzeczywistością, która na pozór powinna zmierzać ku atrofii podziałów ludzkości na narody. Wykazując się pogłębioną znajomością tematu, autor odwoływał się do licznych postaci i koncepcji znanych, jak i takich, które zdawały się być traktowane marginalnie.

ISBN 978-83-8084-421-6
ISSN 2450-7865
rok wydania 2020
format A5
oprawa miękka
stron 334
cena 25,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Refleksja w kształceniu językowym. Zastosowanie dzienników w nauczaniu zorientowanym na działanie
Sabina A. Nowak

Książka dotyczy roli refleksyjnej praktyki w procesie nauczania i uczenia się języków obcych oraz wyzwań, jakie przed nauczycielem stawia podjęcie się aktywizowania studentów w tym kierunku. Publikacja stanowi ważny głos w dyskusji nad promowaniem refleksyjnego podejścia do nauczania...

cena 18,00 zł
Stosunek nauczycieli i rodziców do zmian we wczesnej edukacji w Polsce na przykładzie reformy wprowadzającej obniżenie wieku realizacji obowiązku szkolnego z 7. do 6. roku życia
Barbara Kurowska

Autorka podjęła się opracowania tematu związanego z reformowaniem systemu oświaty w zakresie szkolnictwa podstawowego w Polsce. Uwagę skoncentrowała na reformie oświatowej – organizacji oświaty w Polsce – w latach 2000–2014, zaś w szczególności w latach szkolnych 2014/2015 i... więcej »

cena 23,00 zł
Aktywny zawodowo nauczyciel i jego poczucie jakości życia. Wybrane aspekty
Olga Wyżga

Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy. więcej »

cena 17,00 zł
Wzorcowy nauczyciel wczesnej edukacji w narracjach matek. W kierunku teorii ugruntowanej
Anna Szkolak-Stępień

Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli. więcej »

cena 21,00 zł
Aktywność edukacyjna i społeczna kobiet w okresie późnej starości
Katarzyna Białożyt

Autorka podjęła próbę zbadania aktywności edukacyjnej i społecznej kobiet w wieku 75–89 lat zamieszkujących aglomeracje miejskie. Problemem głównym uczyniono pytanie: „Jaka jest aktywność społeczna i edukacyjna kobiet po 75. roku życia zamieszkujących aglomeracje miejskie?”.... więcej »

cena 24,00 zł
Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w wybranych obszarach edukacyjnych
Krzysztof Kraszewski, Joanna Żądło-Treder (red.)

Autorzy rozważają wielorakie konteksty wczesnej edukacji, koncentrując się na dziecku i jego aktywności w obszarze edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i regionalnej. Podejmują też temat funkcjonowania świetlic szkolnych i wzajemnych relacji nauczycieli i... więcej »

cena 16,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor