Praca dotyczy nauczania języka angielskiego jako obcego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie szkolnej integracji w jej najdoskonalszej formie – inkluzji. Autorka stawia sobie za cel zaproponowanie działań dydaktycznych zmierzających do optymalizacji sposobów nauczania języka angielskiego jako obcego. W tak zakrojonym zakresie tematycznym badania glottodydaktyczne należą ciągle do stosunkowo rzadko podejmowanych i bardzo potrzebnych zarówno w wymiarze edukacyjnym, jak i społecznym.
Monografia zawiera dwadzieścia artykułów, poświęconych problematyce edukacji i wychowania. Autorzy tekstów zadają kontrowersyjne pytania, wyznaczają nowe kierunki badań, podejmują (lub wznawiają) problemy istotne dla kreowania nowych standardów edukacji. ISSN 0239-6025, Prace... więcej »
Monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu [na efektywne, a zarazem atrakcyjne rozwiązania dydaktyczne], oferując jedenaście inspirujących tekstów, w których globalnej tendencji wczesnego rozwijania dwujęzyczności lub nawet wielojęzyczności nadano koloryt lokalny, dzięki czemu... więcej »
Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przedmiotu nauczania, poprzez realizatora funkcji wychowawczych, aż do opiekuna młodszych stażem kolegów, a...