Rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego u dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane zagadnienia)

Alicja Kabała

Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu dominacji stronnej w zakresie percepcji słuchowej i wzrokowej oraz ekspresji ruchowej na rozwój systemu fonologicznego i nabywanie sprawności artykulacyjnej jest bardzo interesującym podejściem. Istotne jest również zwrócenie uwagi na wpływ środowiska na kształtowanie się percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sfery poznawczej. Celem pracy jest opis realizacji fonemów w dwóch grupach wiekowych dzieci: trzyletnich i pięcioletnich, a także ocena lateralizacji u badanych.

ISBN 978-83-8084-479-7
ISSN 2450-7865
rok wydania 2020
format A5
oprawa miękka
stron 136
cena 16,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem
Katarzyna Sedivy-Mączka

Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody całościowej, odnoszącej...

cena 19,00 zł
Szkoła polska od XVIII do XXI wieku
Ryszard Ślęczka, Anna Włoch, Justyna Wojniak (red.)

Książka porusza ważną zarówno z punktu widzenia badań naukowych, jak i względów społeczno-kulturowych problematykę związaną z dziejami oświaty w Polsce w ostatnich trzech wiekach. Zakres tematyczny tekstów – oprócz jednego, który ma naturę pedagogiczną – mieści się w... więcej »

cena 25,00 zł
Rodzinna piecza zastępcza. Teoretyczne aspekty funkcjonowania rodzin zastępczych
Józefa Matejek

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu opieki i wychowania dzieci w rodzinach zastępczych, podstaw funkcjonowania tej formy opieki nad dzieckiem, sytuacji prawno-rodzinnej dzieci, ich przyszłości (usamodzielnienia), a także instytucjonalnych form wsparcia kierowanych do rodzin... więcej »

cena 16,00 zł
Wybrane konteksty współczesnej edukacji wczesnoszkolnej. Przedsiębiorczość - neuroedukacja - międzykulturowość
Barbara Nawolska, Bożena Pawlak, Ewa Żmijewska

Książka ma na celu uporządkowanie wiedzy na temat przedsiębiorczości, neuroedukacji i międzykulturowości oraz możliwości ich pedagogicznych aplikacji w edukacji wczesnoszkolnej. więcej »

cena 26,00 zł
Aktywność edukacyjna i społeczna kobiet w okresie późnej starości
Katarzyna Białożyt

Autorka podjęła próbę zbadania aktywności edukacyjnej i społecznej kobiet w wieku 75–89 lat zamieszkujących aglomeracje miejskie. Problemem głównym uczyniono pytanie: „Jaka jest aktywność społeczna i edukacyjna kobiet po 75. roku życia zamieszkujących aglomeracje miejskie?”.... więcej »

cena 24,00 zł
Aktywny zawodowo nauczyciel i jego poczucie jakości życia. Wybrane aspekty
Olga Wyżga

Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy. więcej »

cena 17,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor