Komunikowanie się społeczne osób zagrożonych marginalizacją – konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania

Katarzyna Plutecka, Anna Gagat-Matuła (red.)

Autorzy w sposób pogłębiony, z perspektywy pedagogicznej oraz psychologicznej, ukazują nam z jednej strony uwarunkowania, z drugiej dobrodziejstwa komunikacji społecznej osób z niepełnosprawnością. Akcentują przy tym bardzo wyraźnie kluczową rolę komunikacji społecznej tych, których rozwój jest zakłócony lub zaburzony, w przeciwdziałaniu ich marginalizacji.

ISBN 978-83-8084-409-4
ISSN 2450-7865
rok wydania 2020
format B5
oprawa miękka
stron 264
chwilowo niedostępna
ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych marginalizacją w środowisku rodzinnym
Katarzyna Plutecka (red.), Anna Gagat-Matuła (red.)

Teksty monografii przybliżają czytelnikowi miejsce i rolę rodziny w ograniczaniu niekorzystnych skutków występującej marginalizacji społecznej ze szczególnym wskazaniem problematyki spektrum autyzmu dziecka oraz możliwych obszarów wsparcia prawnego, instytucjonalnego i wychowawczego... więcej »

cena 28,00 zł
Rodzinna piecza zastępcza. Teoretyczne aspekty funkcjonowania rodzin zastępczych
Józefa Matejek

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu opieki i wychowania dzieci w rodzinach zastępczych, podstaw funkcjonowania tej formy opieki nad dzieckiem, sytuacji prawno-rodzinnej dzieci, ich przyszłości (usamodzielnienia), a także instytucjonalnych form wsparcia kierowanych do rodzin... więcej »

cena 16,00 zł
Aktywny zawodowo nauczyciel i jego poczucie jakości życia. Wybrane aspekty
Olga Wyżga

Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy. więcej »

cena 17,00 zł
Dziecko w świecie miary. Kształtowanie pojęć: długości, pola, objętości, masy, czasu i temperatury w edukacji elementarnej
Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym i... więcej »

Rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego u dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane zagadnienia)
Alicja Kabała

Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu... więcej »

cena 16,00 zł
Technologie informacyjne a kreatywność ucznia
Aleksandra Knych, Henryk Noga

Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technicznych poruszanych na lekcjach, ale także samych technologii informacyjnych i sposobów ich... więcej »

cena 21,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor