Praca dotyczy rewalidacji indywidualnej, stanowiącej ważny element współczesnej praktyki psychopedagogicznej w zakresie pomocy dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Efekt edukacyjny i terapeutyczny zależy głównie od prawidłowej diagnozy (wcześnie podjętej, wieloaspektowej, dynamicznej itd.), dzięki której można określić kierunki działań, metody pracy i formy organizacyjne edukacji i terapii. Autorzy niniejszego opracowania – specjaliści wybranych subdyscyplin pedagogiki specjalnej – omawiają pewne odmienności w diagnozie i terapii w stosunku do poszczególnych kategorii dzieci: z globalnym obniżeniem sprawności intelektualnej, ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), z dysfunkcją słuchu i wzroku. [ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 451]
jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości
DODAJ DO SCHOWKAPublikacja jest cennym materiałem dla studentów pedagogiki specjalnej, opiekuńczo-wychowawczej, przyszłych instruktorów terapii i rehabilitacji, nauczycieli-wychowawców oraz rodziców wychowujących osoby upośledzone. Opracowanie ma charakter przewodnika metodycznego do prowadzenia zajęć w...
Praca stanowi głos w dyskusji nad teoretycznym rozwojem nowych dyscyplin naukowych przydatnych w pedagogice specjalnej. Pokazuje możliwości wykorzystania neuronauk w naukach pedagogicznych, zwłaszcza w edukacji, terapii, opiece i wspomaganiu. Ukazuje, jak aktualne osiągnięcia obrazowania... więcej »
Koncepcja rozwoju poznawczej reprezentacji emocji przedstawiona w niniejszej pracy jest efektem długoletnich poszukiwań badawczych, teoretycznych i empirycznych Autorki. Poszukuje ona odpowiedzi na pytanie: co dzieci wiedzą o emocjach i jak wiedza ta zmienia się w ontogenezie? Jest to zatem... więcej »
Praca będąca rezultatem wieloletnich doświadczeń logopedycznych autorki, prowadzonych przez nią badań i poszukiwań skutecznych metod nauczania dzieci czytania, a także gruntownej znajomości zagadnień z zakresu logopedii i dziedzin pokrewnych. W książce obok rozdziałów o charakterze...
Książka adresowana jest do nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych, studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich oraz rodziców. Zawiera opisy gier, zabaw i zajęć stymulujących rozwój poszczególnych procesów poznawczych, osobowości i umiejętności społecznych dzieci... więcej »
Przedmiotem rozważań Autorki jest charakterystyka językowa sposobów wyrażania emocji przez niesłyszących uczniów szkół specjalnych oraz uczęszczających do klas integracyjnych, a także wskazanie optymalnych strategii nauczania „języka uczuć”. Jest to niezwykle ważne, ponieważ...