Autorka pogłębia i poszerza wiedzę na temat jakości życia młodych osób z uszkodzonym narządem słuchu. Zbadano sposoby oraz reakcje podejmowane w przypadku konfrontacji z sytuacją trudną. Określono związki pomiędzy zmiennymi osobowościowymi a poziomem stresu oraz sposobami pokonywania stresu. Praca stanie się poszukiwaną pozycją piśmienniczą interesującą zarówno dla pedagogów, surdopedagogów, psychologów, surdopsychologów i lekarzy.
Przedmiotem rozważań Autorki jest charakterystyka językowa sposobów wyrażania emocji przez niesłyszących uczniów szkół specjalnych oraz uczęszczających do klas integracyjnych, a także wskazanie optymalnych strategii nauczania „języka uczuć”. Jest to niezwykle ważne, ponieważ...
W książce postanowiono spojrzeć przez pryzmat dwujęzyczności na dwa aspekty funkcjonowania dzieci głuchych, czyli na komunikację i procesy poznawcze. Oba te obszary są interesujące zarówno z punktu widzenia naukowca zajmującego się głuchotą, jak i z perspektywy praktyka (np.... więcej »
Autorka opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki specjalnej, przedstawia biografie ludzi, których życie, ale też osiągnięcia w spełnianiu siebie mogą być wzorem i inspiracją innych osób, tak zmagających się z konsekwencjami niepełnosprawności czy...
Autorka prezentuje badania własne, których celem była: diagnoza wiedzy o zdrowiu uczniów z wadą słuchu z klas gimnazjalnych w zakresie higieny osobistej i otoczenia, żywności i sposobu żywienia, bezpieczeństwa i pierwszej pomocy, aktywności ruchowej i czasu wolnego w kontekście... więcej »
W prezentowanym tomie, którego motywem przewodnim jest przenikanie się teraźniejszości i przeszłości, nie mogło zabraknąć tekstów, nawiązujących do twórczości takich zapomnianych postaci jak Tadeusz Bułharyn, studiów poświęconych zagadnieniu nowego dramatu rosyjskiego, który... więcej »