Autorka opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki specjalnej, przedstawia biografie ludzi, których życie, ale też osiągnięcia w spełnianiu siebie mogą być wzorem i inspiracją innych osób, tak zmagających się z konsekwencjami niepełnosprawności czy różnorodnych problemów życiowych, jak i tych postrzeganych jako pełnosprawni.
Autorka pogłębia i poszerza wiedzę na temat jakości życia młodych osób z uszkodzonym narządem słuchu. Zbadano sposoby oraz reakcje podejmowane w przypadku konfrontacji z sytuacją trudną. Określono związki pomiędzy zmiennymi osobowościowymi a poziomem stresu oraz sposobami pokonywania...
W prezentowanym tomie, którego motywem przewodnim jest przenikanie się teraźniejszości i przeszłości, nie mogło zabraknąć tekstów, nawiązujących do twórczości takich zapomnianych postaci jak Tadeusz Bułharyn, studiów poświęconych zagadnieniu nowego dramatu rosyjskiego, który... więcej »
Książka to kolejna już pozycja zawierająca badania karnistów i cywilistów nad aktualnymi problemami procesowymi. Autorzy skupiają się na nowelizacji kodeksu postępowania karnego i kodeksu postępowania cywilnego. Dokonują również oceny przepisów pozakodeksowych i formułują... więcej »