Publikacja łączy trzy ważne zagadnienia: kulturę, sztukę i edukację, które wzajemnie się przenikają, uzupełniają i oddziałują. Nawiązuje do współczesnych przemian społecznych i kulturowych. Analizuje również zjawiska i problemy we współczesnej kulturze, które implikują problemy pedagogiczne. Zebrane w tym tomie artykuły skierowane są do wykładowców, nauczycieli, studentów oraz rodziców. Prace Monograficzne 860
Autorka wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce case study. więcej »
Autorzy rozważają wielorakie konteksty wczesnej edukacji, koncentrując się na dziecku i jego aktywności w obszarze edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i regionalnej. Podejmują też temat funkcjonowania świetlic szkolnych i wzajemnych relacji nauczycieli i... więcej »
W książce postanowiono spojrzeć przez pryzmat dwujęzyczności na dwa aspekty funkcjonowania dzieci głuchych, czyli na komunikację i procesy poznawcze. Oba te obszary są interesujące zarówno z punktu widzenia naukowca zajmującego się głuchotą, jak i z perspektywy praktyka (np.... więcej »
Zbiór tekstów powstał z zamiarem rozwinięcia wystawy #dziedzictwo, która odbywała się w Muzeum Narodowym w Krakowie. Kontynuuje on problemowy układ ekspozycji odsłaniającej różnorakość sposobów odnajdywania i interpretowania śladów dziedzictwa, podejmując próbę dopisania jeszcze...
Publikacja zawiera 22 teksty poświęcone ekslibrisowi. Ich autorami są polscy i zagraniczni badacze, kolekcjonerzy i miłośnicy proweniencji, reprezentujący różne instytucje nauki i kultury – uniwersytety, muzea, biblioteki, galerie. Prace nad publikacją rozpoczęto w roku 2016, w tym roku...
Publikacja odpowiada na zapotrzebowanie teoretyków zajmujących się ewolucją kultury i jej wieloma kontekstami, ale także praktyków – pedagogów, psychologów, nauczycieli, którzy tworzą i wykorzystują strategie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oparte na założeniach... więcej »