Lingwistyczno-logopedyczne podstawy komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Ujęcie metodologiczne

Mirosław Michalik

W rozdziale I dokonano wprowadzenia do dziedziny aktywności terapeutycznej, jaką jest komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC). Rozdział II dotyczy przede wszystkim podmiotów refleksji naukowej. Rozdział III stanowi podwaliny pod proponowaną lingwistykę komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC. Po rozważaniach na temat metodologii, metod deskrypcji zachowań mownych, dokonano adaptacji składowych kompetencji lingwistycznej, tj. kompetencji językowej, komunikacyjnej i poznawczej na potrzeby teorii i praktyki komunikacji alternatywnej i wspomagającej.

ISBN 978-83-8084-232-8
ISSN 0239-6025
rok wydania 2019
format B5
oprawa twarda
stron 240
cena 34,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Diagnoza małego dziecka. Konteksty interdyscyplinarne
Barbara Cygan

Autorka wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce case study. więcej »

cena 21,00 zł
Ekslibris - znak własnościowy, dzieło sztuki. Studia i szkice
Agnieszka Fluda-Krokos (red.)

Publikacja zawiera 22 teksty poświęcone ekslibrisowi. Ich autorami są polscy i zagraniczni badacze, kolekcjonerzy i miłośnicy proweniencji, reprezentujący różne instytucje nauki i kultury – uniwersytety, muzea, biblioteki, galerie. Prace nad publikacją rozpoczęto w roku 2016, w tym roku...

cena 31,00 zł
Kultura – sztuka – edukacja, t. III
Barbara Kurowska, Kinga Łapot-Dzierwa (red.)

Publikacja łączy trzy ważne zagadnienia: kulturę, sztukę i edukację, które wzajemnie się przenikają, uzupełniają i oddziałują. Nawiązuje do współczesnych przemian społecznych i kulturowych. Analizuje również zjawiska i problemy we współczesnej kulturze, które implikują... więcej »

cena 35,00 zł
Wybrane zagadnienia z glotto- i translodydaktyki
Artur Dariusz Kubacki, Katarzyna Sowa-Bacia (red.)

Autorzy zwrócili uwagę na różne ważne i aktualne aspekty dydaktyki języków obcych oraz dydaktyki przekładu. Publikacja będzie stanowić inspirację do dalszych przemyśleń nad omawianymi zagadnieniami zarówno dla nauczycieli na wszystkich szczeblach edukacyjnych, jak i studentów... więcej »

cena 16,00 zł
Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w wybranych obszarach edukacyjnych
Krzysztof Kraszewski, Joanna Żądło-Treder (red.)

Autorzy rozważają wielorakie konteksty wczesnej edukacji, koncentrując się na dziecku i jego aktywności w obszarze edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i regionalnej. Podejmują też temat funkcjonowania świetlic szkolnych i wzajemnych relacji nauczycieli i... więcej »

cena 16,00 zł
Dwujęzyczność migowo-pisana dzieci głuchych. Komunikacja i procesy poznawcze
Justyna Kotowicz

W książce postanowiono spojrzeć przez pryzmat dwujęzyczności na dwa aspekty funkcjonowania dzieci głuchych, czyli na komunikację i procesy poznawcze. Oba te obszary są interesujące zarówno z punktu widzenia naukowca zajmującego się głuchotą, jak i z perspektywy praktyka (np.... więcej »

cena 19,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor