Lingwistyczno-logopedyczne podstawy komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Ujęcie metodologiczne

Mirosław Michalik

W rozdziale I dokonano wprowadzenia do dziedziny aktywności terapeutycznej, jaką jest komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC). Rozdział II dotyczy przede wszystkim podmiotów refleksji naukowej. Rozdział III stanowi podwaliny pod proponowaną lingwistykę komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC. Po rozważaniach na temat metodologii, metod deskrypcji zachowań mownych, dokonano adaptacji składowych kompetencji lingwistycznej, tj. kompetencji językowej, komunikacyjnej i poznawczej na potrzeby teorii i praktyki komunikacji alternatywnej i wspomagającej.

ISBN 978-83-8084-232-8
ISSN 0239-6025
rok wydania 2019
format B5
oprawa twarda
stron 240
cena 34,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Wybrane zagadnienia z glotto- i translodydaktyki
Artur Dariusz Kubacki, Katarzyna Sowa-Bacia (red.)

Autorzy zwrócili uwagę na różne ważne i aktualne aspekty dydaktyki języków obcych oraz dydaktyki przekładu. Publikacja będzie stanowić inspirację do dalszych przemyśleń nad omawianymi zagadnieniami zarówno dla nauczycieli na wszystkich szczeblach edukacyjnych, jak i studentów... więcej »

cena 16,00 zł
Diagnoza małego dziecka. Konteksty interdyscyplinarne
Barbara Cygan

Autorka wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce case study. więcej »

cena 21,00 zł
Dwujęzyczność migowo-pisana dzieci głuchych. Komunikacja i procesy poznawcze
Justyna Kotowicz

W książce postanowiono spojrzeć przez pryzmat dwujęzyczności na dwa aspekty funkcjonowania dzieci głuchych, czyli na komunikację i procesy poznawcze. Oba te obszary są interesujące zarówno z punktu widzenia naukowca zajmującego się głuchotą, jak i z perspektywy praktyka (np.... więcej »

cena 19,00 zł
Ekslibris - znak własnościowy, dzieło sztuki. Studia i szkice
Agnieszka Fluda-Krokos (red.)

Publikacja zawiera 22 teksty poświęcone ekslibrisowi. Ich autorami są polscy i zagraniczni badacze, kolekcjonerzy i miłośnicy proweniencji, reprezentujący różne instytucje nauki i kultury – uniwersytety, muzea, biblioteki, galerie. Prace nad publikacją rozpoczęto w roku 2016, w tym roku...

cena 31,00 zł
Kultura – sztuka – edukacja, t. III
Barbara Kurowska, Kinga Łapot-Dzierwa (red.)

Publikacja łączy trzy ważne zagadnienia: kulturę, sztukę i edukację, które wzajemnie się przenikają, uzupełniają i oddziałują. Nawiązuje do współczesnych przemian społecznych i kulturowych. Analizuje również zjawiska i problemy we współczesnej kulturze, które implikują... więcej »

cena 35,00 zł
Sto lat samotności pięćdziesiąt lat później
Marcin Sarna, Jorge Cabezas Miranda (red.)

Książka, ilustrowana przez Piotra Kłoska, stanowi zbiór refleksji ukazujących, jak dzieło Gabriela Garcíi Márqueza jest odbierane współcześnie. Jej cechą jest mnogość ujęć oraz wielokulturowość, wieloaspektowość (literatura, film, sztuki plastyczne) i wielonarodowość autorów....

cena 39,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor