Objaw – znak – kod. Rozważania w kontekście prawidłowego i zaburzonego rozwoju dziecka

Małgorzata Mądry-Kupiec, Ewa Zawisza, Ewa Śliwa

Książka składa się z kilku części, w których omówiono zagadnienia związane z kategorią objawu u dziecka. Pierwsza część zawiera merytoryczne wprowadzenie w system definicyjno-pojęciowy, oparty na wybranych koncepcjach nauk społecznych. Zwraca się tu szczególną uwagę na rozszyfrowanie objawu u dziecka w relacji z dorosłym. Kolejne części zawierają analizę objawów występujących u dzieci o nienormatywnym rozwoju i takich, które znalazły się w kryzysowej sytuacji życiowej.

ISBN 978-83-8084-119-2
ISSN 0239-6025
rok wydania 2018
format A5
oprawa miękka
stron 190
cena 19,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w wybranych obszarach edukacyjnych
Krzysztof Kraszewski, Joanna Żądło-Treder (red.)

Autorzy rozważają wielorakie konteksty wczesnej edukacji, koncentrując się na dziecku i jego aktywności w obszarze edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i regionalnej. Podejmują też temat funkcjonowania świetlic szkolnych i wzajemnych relacji nauczycieli i... więcej »

cena 16,00 zł
Diagnoza małego dziecka. Konteksty interdyscyplinarne
Barbara Cygan

Autorka wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce case study. więcej »

cena 21,00 zł
Dom, codzienność i święto. Przestrzeń domowa – ludzie i rzeczy. Studia historyczno-antropologiczne
Bożena Popiołek, Agnieszka Chłosta-Sikorska, Marcin Gadocha (red.)

Przedstawione  szkice odnoszą się do różnych definicji domu i różnej kategorii przestrzeni domowej – materialnej, duchowej, memoratywnej i kulturowej. Czytelnik znajdzie artykuły poświęcone średniowieczu, epoce nowożytnej, czasom najnowszym, założeniom duchownym i świeckim.... więcej »

cena 24,00 zł
Nowe obszary wolności i zniewolenia człowieka. Wybrane aspekty biologiczno-społeczno-edukacyjne
Katarzyna Potyrała, Ilona Żeber-Dzikowska

Autorki podejmują próbę określenia możliwości zamiany działań pozornych w rzeczywiste strategie interwencyjne. Monografia została podzielona na trzy części. W pierwszej opisano reakcje organizmu na obiektywne i subiektywne poczucie zagrożenia, frustrację i stres, w drugiej poszukiwano...

cena 21,00 zł
Rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego u dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane zagadnienia)
Alicja Kabała

Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu... więcej »

cena 16,00 zł
Aktywność edukacyjna i społeczna kobiet w okresie późnej starości
Katarzyna Białożyt

Autorka podjęła próbę zbadania aktywności edukacyjnej i społecznej kobiet w wieku 75–89 lat zamieszkujących aglomeracje miejskie. Problemem głównym uczyniono pytanie: „Jaka jest aktywność społeczna i edukacyjna kobiet po 75. roku życia zamieszkujących aglomeracje miejskie?”.... więcej »

cena 24,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor