Książka jest przykładem pracy naukowej prowadzącej Czytelnika od ogólnych rozważań na temat istoty edukacji, poprzez własny pomysł na łączenie tradycyjnej dydaktyki z możliwościami nowych mediów, po przykłady ich praktycznego zastosowania i rekomendację przydatnych nauczycielowi akademickiemu narzędzi informatycznych, by w finale płynnie przejść do krytycznej analizy wyników badań własnych. Książka powinna znaleźć się na półce nie tylko każdego badacza edukacji, ale i praktyków, którym na sercu leży dobro polskiego szkolnictwa wyższego. Prace Monograficzne 825
Kłopoty związane z dziedziczeniem kultury biorą się między innymi z koniczności dokonania wyboru, co chronić najpierw, a co chronić mniej lub wcale. Wielkie zabytki kultury materialnej zwykle bronią się skutecznie przed ekspansją współczesnych unowocześnień. Zabytki skromne,... więcej »
[Nowoczesna Szkoła nr 11] więcej »
Publikacja jest znaczącym głosem w dyskusji o roli nauczyciela we współczesnym wielokulturowym świecie. Tłem dla prowadzonych przez autorów tego zbioru rozważań jest obecna sytuacja społeczno-kulturowa, w jakiej przyszło pracować nauczycielom. Książka inspiruje do uważnego spojrzenia...
Dydaktyka historii jako dyscyplina akademicka wobec wyzwań współczesnościDydaktyka historii jako dyscyplina akademicka wobec wyzwań współczesnościPraca ukazuje stan dydaktyki historii, jako dyscypliny naukowej w Polsce. W zbiorze znalazły się artykuły autorów pochodzących ze wszystkich...
Praca wyszła spod pióra tłumacza dwu znaczących książek Jeana Paula Sartre’a. Ma charakter metateoretyczny i systematyczny i składa się z trzech części. Część pierwsza poświęcona jest analizie pojęcia emocja, druga stanowi prezentację fenomenologicznej teorii emocji J.P.... więcej »
Kolejny tom z serii Region – Edukacja – Kultura poświęcony jest zagadnieniom pamięci i przestrzeni jako kategoriom szczególnie ważnym z perspektywy kształtowania tożsamości miejsca, jednostki, grupy, wspólnoty. Do kontynuacji oraz ukazania nowych wymiarów tej problematyki zachęca... więcej »