Inny w edukacji i kulturze regionu

Zofia Budrewicz, Maria Sienko (red.)

Ósmy tom z serii Region – Edukacja – Kultura jest poświęcony problematyce wychowania do akceptacji odmienności kulturowej. Autorzy postawili sobie za cel wymianę doświadczeń badawczych, związanych z uczeniem poszanowania różnic kulturowych i traktowania ich jako czynnik rozwojowy.

Spis treści: Wielokulturowość w historii sztuki Krakowa a pojęcie wspólnego dziedzictwa w ujęciu śp. prof. Andrzeja Tomaszewskiego (Bogusław Krasnowolski); Jeszcze swój czy już obcy? Problemy tożsamościowe pogranicza góralsko-lachowskiego w świetle prac Sebastiana Flizaka (1881–1972) (Katarzyna Ceklarz); „Obcy” na swoim. Doświadczenie inności w przestrzeni wspólnej (Krystyna Kossakowska-Jarosz); „Heretyk z familoka” w poszukiwaniu szczęścia. Obrazy dzieciństwa w twórczości Janoscha – śląskiego pisarza nie tylko dla dzieci (perspektywa polsko-niemiecka) (Winfred Kaminski, Dorota Michułka); Odmieńcy w baśniach regionalnych (Agnieszka Miernik); Dlaczego Wanda nie chciała Niemca? Postawy wobec obcego na przestrzeni wieków (Katarzyna Lange); Różne oblicza inności w prozie dla młodzieży w okresie PRL-u (na przykładzie bohaterów Janiny Barbary Górkiewiczowej) (Małgorzata Chrobak); Wyobcowani pośród swoich. O przyczynach i skutkach zjawiska na przykładzie dzieł literackich Adolfa Dygasińskiego (Karolina Marchewka); Mityzacje obcego. O potrzebie regionalnego wychowania literackiego do różnorodności kulturowej (Zofia Budrewicz); Sami swoi i Obca w krzywym (?) zwierciadle serialu Ranczo (Maria Sienko); Inność jako wartość odkrywana w „ojczyźnie najbliższej”. Refleksje edukacyjne (Iwona Morawska); Nasz i nie nasz Inny. O uczniowskich refleksjach nad rolą doświadczeń wielokulturowych w życiu człowieka (Danuta Łazarska); Inny – bliski i daleki. Epizody dydaktyczne (Małgorzata Wójcik Dudek); Edukacja międzykulturowa na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej – projekt autorski (Kalina Grzegorczyk); Jestem z Huty. Językowy obraz dzielnicy oraz Innych w perspektywie tożsamości nowohuckiego ucznia (Katarzyna Grudzińska); Oswajanie z gwarą i tradycją lokalną w środowiskach etnocentrycznych (na przykładzie Śląska) (Helena Synowiec); Inne światy – obraz strzygi w dziecięcych konkretyzacjach (Danuta Krzyżyk); Przeciwdziałanie mowie nienawiści w szkole – zarys problemu, rekomendacje (Magdalena Stoch).

ISBN 978-83-8084-101-7
rok wydania 2017
format B5
oprawa miękka
stron 310
cena 26,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Dom, codzienność i święto. Ceremonie i tradycje rodzinne. Studia historyczno-antropologiczne
Bożena Popiołek, Agnieszka Chłosta-Sikorska, Marcin Gadocha (red.)

Książka zawiera 24 teksty, które w szerokiej perspektywie chronologicznej odnoszą się do wieloaspektowego i trwałego pojęcia domu w kontekście codzienności i święta, akcentując ceremonie oraz tradycje rodzinne. Tom stanowi ciekawą pozycję dla osób podejmujących badania nad historią...

cena 29,00 zł
Dom, codzienność i święto. Przestrzeń domowa – ludzie i rzeczy. Studia historyczno-antropologiczne
Bożena Popiołek, Agnieszka Chłosta-Sikorska, Marcin Gadocha (red.)

Przedstawione  szkice odnoszą się do różnych definicji domu i różnej kategorii przestrzeni domowej – materialnej, duchowej, memoratywnej i kulturowej. Czytelnik znajdzie artykuły poświęcone średniowieczu, epoce nowożytnej, czasom najnowszym, założeniom duchownym i świeckim.... więcej »

cena 24,00 zł
Objaw – znak – kod. Rozważania w kontekście prawidłowego i zaburzonego rozwoju dziecka
Małgorzata Mądry-Kupiec, Ewa Zawisza, Ewa Śliwa

Książka składa się z kilku części, w których omówiono zagadnienia związane z kategorią objawu u dziecka. Pierwsza część zawiera merytoryczne wprowadzenie w system definicyjno-pojęciowy, oparty na wybranych koncepcjach nauk społecznych. Zwraca się tu szczególną uwagę na... więcej »

cena 19,00 zł
Prasa dla dzieci i młodzieży 1824–1918. T. 1. Dzieje wydawnicze
Władysław Marek Kolasa, Krzysztof Woźniakowski, Michał Rogoż

Pierwszy tom syntezy Prasa dla dzieci i młodzieży 1824–1918, która powstała jako zespołowy efekt badań realizowanych w ramach grantu pt. Polska prasa dla dzieci i młodzieży do 1918 roku (Opus 6), finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w latach 2014–2017. W książce przedstawiono...

cena 26,00 zł
Prasa dla dzieci i młodzieży 1824–1918. T. 2. Zawartość. Dodatki prasowe. Prasa religijna
Michał Rogoż, Krzysztof Woźniakowski, Sabina Kwiecień

Drugi tom syntezy Prasa dla dzieci i młodzieży 1824–1918. Przedmiotem publikacji są najważniejsze wątki tematyczne pism dziecięcych (rozdział 1), a także ich szata graficzna (rozdział 2). Ponadto dokonano tutaj charakterystyki dodatków prasowych kierowanych do młodego odbiorcy... więcej »

cena 29,00 zł
Prasa dla dzieci i młodzieży 1824–1918. T. 3. Prasa młodzieżowa
Władysław Marek Kolasa, Sabina Kwiecień, Michał Rogoż

Trzecia część syntezy Prasa dla dzieci i młodzieży 1824–1918, której zawartość obejmuje dzieje polskiej prasy młodzieżowej w pierwszym okresie jej rozwoju (do 1918), wyłącznie periodyki adresowane do młodzieży starszej, głównie uczniów szkół średnich oraz studentów szkół...

cena 29,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor