Monografia zawiera zarówno teksty teoretyczne, jak i badawcze, dotykające problematyki wspierania dzieci, młodzieży i dorosłych z różnymi niepełnosprawnościami, co pozwala rekomendować ją szerokiemu gronu odbiorców – pedagogom, w tym pedagogom specjalnym, i nauczycielom różnych specjalności, studentom kierunków nauczycielskich i pedagogicznych, ale także rodzicom, opiekunom i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką wczesnej diagnozy i wsparcia, terapii, edukacji i rehabilitacji tych osób. Prace Monograficzne 796
Książka stanowi interdyscyplinarne studium, a przedstawione w niej spojrzenie na wymianę pokoleń w prozie iberoamerykańskiej z pewnością może zainteresować szerokie grono czytelników. Autor proponuje miłośnikom literatury latynoskiej cenny klucz, który pozwala czytać tę literaturę w...
Książka porusza aktualne zagadnienia nauk przyrodniczych w obliczu nowych technologii i przemian kulturowych związanych z problemami świata i człowieka, zarówno lokalnymi, jak i globalnymi, biologii na poziomie mikro- i makrosystemów, medycyny i biochemii, środowiska życia człowieka i... więcej »
Monografia poświęcona diagnozie specyficznych trudności w uczeniu się, a więc: dysleksji, dysgrafii, dysortografii oraz dyskalkulii. Jej odbiorcami mogą być kandydaci do zawodu nauczycielskiego, czynni zawodowo nauczyciele edukacji przedszkolnej i szkolnej, rodzice, pedagodzy szkolni,... więcej »
Publikacja omawia palące problemy, jak: aktywizacja zawodowa i zatrudnienie wspomagane osób z niepełnosprawnością – szczególnie intelektualną, bariery skutecznej diagnozy oraz możliwości wyboru optymalnej ścieżki edukacyjnej dla ucznia z niepełnosprawnością w obecnym systemie... więcej »