Publikacja jest zbiorem artykułów o różnej tematyce, o charakterze teoretycznym i empirycznym, skoncentrowanych m.in. na problemach pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, poznaniu i działaniu dziecka na tym etapie życia, strategiach i metodach wspierających jego rozwój, a także na aspektach pracy nauczycieli tej grupy wiekowej. Prace Monograficzne 758
W niniejszym tomie zebrane zostały teksty dotyczące przede wszystkim technologicznych kompetencji bibliotekarzy, omawiające wszechstronnie takie zagadnienia, jak wpływ mediów społecznościowych na pracę bibliotekarza i rozwój usług bibliotecznych, nowe formy doskonalenia zawodowego,... więcej »
Cywilizacja XXI wieku sprawiła, że technicyzacja, globalizacja i mediatyzacja życia poprawiła znacząco poziom codziennej egzystencji. Równocześnie niesamowity postęp techniczny powiązany z konsumpcyjnym stylem życia stwarza ogromne spektrum zagrożeń. Deaksjologizacja życia sprawia, że...
Niniejsza praca powstała z chęci zebrania i uporządkowania tendencji, które towarzyszą, organizują, wpływają na szkolną edukację w zakresie nauczania języka polskiego. Prace Monograficzne 754 więcej »
Autor zajął się problemem szeroko rozumianej recepcji w Polsce kilku zagranicznych bestsellerowych cykli powieściowych z kręgu anglojęzycznej literatury fantastycznej dla dzieci i młodzieży. Wybrał tytuły najgłośniejsze, funkcjonujące nie tylko w obiegu czytelniczym, ale i kinowym,... więcej »
Monografia ma walory poznawcze i praktyczne. W części teoretycznej przedstawiono zagadnienia związane ze społeczeństwem informacyjnym, kulturą pedagogiczną i pedagogizacją rodziców w Polsce. Część druga ma charakter empiryczny; na podstawie badań własnych Autorka stawia diagnozę... więcej »
Badanie genezy, przebiegu i skutków procesów modernizacyjnych miast już od kilkudziesięciu lat zajmuje uwagę naukowców różnych dyscyplin. Autorzy w celu ukazania interesujących procesów sięgali po konkretne przykłady miast Europy Środkowej cechujących się różnymi stopniami... więcej »