Publikacja odpowiada na zapotrzebowanie teoretyków zajmujących się ewolucją kultury i jej wieloma kontekstami, ale także praktyków – pedagogów, psychologów, nauczycieli, którzy tworzą i wykorzystują strategie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oparte na założeniach pedagogiki kultury. Zawiera pięć części: I. Edukacja plastyczna i muzyczna; II. Edukacja w teatrze i w muzeum; III. Media w edukacji; IV. Międzykulturowe i wielokulturowe konteksty edukacji; V. Kreacyjne i kulturowe wartości edukacji. ISSN 0239-6025 Prace Monograficzne 721
Ćwierć wieku procesu demokratyzacji pozwala z uwagą i dystansem spojrzeć na wiele społecznych czy politycznych problemów współczesnej Polski. O obliczu państwa i społeczeństwa w coraz większym stopniu stanowi pokolenie Polaków urodzonych na przełomie lat 80. I 90. XX wieku. Autorzy...
Teksty zgromadzone w tym tomie publikowane były w różnych miejscach w latach 2000–2014. Autor przybliża autorów i dzieła z przeszłości i teraźniejszości, w których dostrzec można i krytyczne myślenie o nas samych, i odwagę publicznego mówienia o naszych zaniedbaniach. Przedmiotem...
Autorka książki stara się zmierzyć z problemem skutków funkcjonowania mediów masowych i ich wpływu na życie społeczne, postrzeganie i rozumienie świata. Bada w swojej pracy sposoby prezentacji wyników sondaży opinii publicznej przez wiodące dzienniki opiniotwórcze z czasu... więcej »
Książka zbudowana została wokół pięciu kluczowych zagadnień: Transmisja wartości, Rodzina i jej wartości, Pedagogia wartości, Wartości a edukacja, Dziecięce wartości. Podjęta przez autorów problematyka zaowocowała interesującymi tekstami, stanowiącymi rezultat zarówno rozważań...
Publikacja na temat edukacji artystycznej w kontekście sztuki nowoczesnej i współczesnej, oglądanej z perspektywy teoretyków, artystów, praktyków i edukatorów reprezentujących różne dyscypliny, tendencje i nurty w sztuce. W opracowaniu znajdują się propozycje warsztatów twórczych,...
Publikacja wpisuje się w ożywiony nurt dyskusji na temat kształcenia oraz funkcjonowania nauczycieli w zmieniających się warunkach społecznych i edukacyjnych. Autorzy artykułów próbują odpowiedzieć na pytanie, jak kształcić nauczycieli do podejmowania nowych zadań i realizacji nowej...