Praca jest efektem dwustronnych doświadczeń – rodzica i terapeuty, próbą spojrzenia na chorobę z trzech perspektyw: rodziców, terapeuty oraz młodych pacjentów. Jej założeniem jest ukazanie przetartej wspólnie drogi przez proces diagnozy, terapii, wychodzenia z choroby. Zamierzeniem Autorki było prześledzenie tych zagadnień, których znajomość pozwoli głównie rodzicom i osobom pracującym z tą grupą pacjentów „oswoić” epilepsję, a tym samym lepiej realizować swoje powołania – czy te rodzicielskie, czy terapeutyczne. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne 704
Praca będąca rezultatem wieloletnich doświadczeń logopedycznych autorki, prowadzonych przez nią badań i poszukiwań skutecznych metod nauczania dzieci czytania, a także gruntownej znajomości zagadnień z zakresu logopedii i dziedzin pokrewnych. W książce obok rozdziałów o charakterze...
Publikacja jest zbiorem artykułów o różnej tematyce, o charakterze teoretycznym i empirycznym, skoncentrowanych m.in. na problemach pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, poznaniu i działaniu dziecka na tym etapie życia, strategiach i metodach wspierających jego rozwój, a także na... więcej »
Praca dotyczy rewalidacji indywidualnej, stanowiącej ważny element współczesnej praktyki psychopedagogicznej w zakresie pomocy dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Efekt edukacyjny i terapeutyczny zależy głównie od prawidłowej diagnozy (wcześnie podjętej, wieloaspektowej,... więcej »
Księga wydana z okazji jubileuszu 55-lecia pracy naukowej i dydaktycznej Profesor Janiny Wyczesany. Publikacja przypomina i eksponuje wartości moralne i dydaktyczne, wciąż aktualne, tkwiące w ideach Twórczyni pedagogiki specjalnej w Polsce – Marii Grzegorzewskiej, której godną... więcej »
Autorzy artykułów omawiają podstawowe założenia programu filozoficznego Karla Jaspersa, które stoją u podstaw jego diagnozy epoki, podejmują na nowo i analizują jego pytania o to, jak możliwe jest życie osobowe w świecie bezosobowym, jak być wolnym w świecie poddanym działaniu... więcej »
Monografia ma walory poznawcze i praktyczne. W części teoretycznej przedstawiono zagadnienia związane ze społeczeństwem informacyjnym, kulturą pedagogiczną i pedagogizacją rodziców w Polsce. Część druga ma charakter empiryczny; na podstawie badań własnych Autorka stawia diagnozę... więcej »