Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie późnego dzieciństwa i adolescencji

Joanna Konarska

Niniejsza monografia, obejmująca problematykę rozwoju, wychowania rehabilitującego i warunków, w których dokonuje się realizacja tych procesów, jest w zamierzeniu kontynuacją rozważań zawartych w książce z 2010 r., obejmującej zagadnienia związane z wcześniejszym okresem rozwojowym dziecka niewidzącego (Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa, Kraków). Staraniem Autorki było, aby śledząc głównie naturalny bieg procesów rozwojowych uchwycić jednocześnie czynniki zakłócające je z racji samej niesprawności jako faktu biologicznego oraz z racji warunków, jakie stwarza szeroko pojęte środowisko dla przezwyciężenia tych obiektywnych utrudnień. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 671

ISBN 978-83-7271-830-3
rok wydania 0
format B5
oprawa miękka
stron 328
cena 24,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych
Krzysztof Kraszewski, Ingrid Paśko (red.)

Publikacja jest zbiorem artykułów o różnej tematyce, o charakterze teoretycznym i empirycznym, skoncentrowanych m.in. na problemach pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, poznaniu i działaniu dziecka na tym etapie życia, strategiach i metodach wspierających jego rozwój, a także na... więcej »

cena 38,00 zł
Co dzieci wiedzą o emocjach
Barbara Górecka-Mostowicz

Koncepcja rozwoju poznawczej reprezentacji emocji przedstawiona w niniejszej pracy jest efektem długoletnich poszukiwań badawczych, teoretycznych i empirycznych Autorki. Poszukuje ona odpowiedzi na pytanie: co dzieci wiedzą o emocjach i jak wiedza ta zmienia się w ontogenezie? Jest to zatem... więcej »

cena 5,25 zł
Edukacja dla bezpieczeństwa wobec wyzwań współczesności
Zbigniew Kwiasowski, Klaudia Cenda-Miedzińska (red.)

Autorzy poszczególnych artykułów podejmują następujące tematy: rola edukacji dla bezpieczeństwa, problemy w zakresie bezpieczeństwa we współczesnej szkole, rodzina i szkoła w budowaniu poczucia bezpieczeństwa osobistego i społecznego, wybrane rozwiązania prawne, zagrożenia i... więcej »

cena 27,00 zł
Ocena i wspomaganie zdolności intelektualnych uczniów szkoły specjalnej
Elżbieta Lubińska-Kościółek, Krzysztof Wołoszczuk

Publikacja dotyka zagadnień istotnych z punktu widzenia pedagogiki osób niepełnosprawnych intelektualnie. W pierwszej części autorzy dokonali prezentacji podstawowych terminów związanych z inteligencją oraz wybranych koncepcji teoretycznych wskazujących na możliwość rozważania... więcej »

cena 17,00 zł
Osoby niepełnosprawne w drodze do aktywności zawodowej
Danuta Wolska (red.)

Publikacja ma charakter naukowo-popularyzatorski. Wskazuje na znaczenie wsparcia osób z niepełnosprawnością w procesie przygotowania do tranzycji, przejścia z systemu edukacji na rynek pracy. Stanowi ważny głos zarówno z perspektywy rozwoju pedagogiki specjalnej, jak i możliwości... więcej »

cena 19,00 zł
opracowanie Prekursor