Autorka reprezentuje niezbyt liczną w Polsce grupę dydaktyków szkoły wyższej w zakresie biologii i ochrony środowiska. Podjęła się zadania sformułowania wymagań programowych dotyczących kształcenia ekologicznego i środowiskowego na bazie edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Do tej pory nie opracowano takiego kompendium wiedzy, które obejmowałoby cały proces edukacji ekologicznej w kontekście zrównoważonego rozwoju. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 674
Z okazji 65-lecia Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie – uczelni kształcącej przede wszystkim przyszłych nauczycieli – dydaktycy poszczególnych przedmiotów postanowili przedstawić dokonania swoich instytutów w zakresie nauczania i przygotowania studentów do zawodu. Autorzy... więcej »
Skrypt dzieli się na trzy części. Pierwsza stanowi krótki wstęp do systematyki. Autorka podaje jej historię, omawia główne pojęcia systematyczne, pisze o metodach badań taksonomii. Druga część to przegląd i charakterystyka wybranych rodzin Magnoliophytina, z formułą kwiatową i... więcej »
Autorka zajęła się ważną z punktu widzenia dydaktyki matematyki i ciągle aktualną problematyką uogólniania w nauczaniu tego przedmiotu. Książka jest monografią zawierającą wyczerpujące omówienie zarówno teoretycznych aspektów uogólniania, jak i przebiegu oraz wyników badań... więcej »
Praca jest ukierunkowana na jeden z najważniejszych czynników kształcenia, tj. głębsze uwzględnienie indywidualności ucznia w dziedzinie rozumienia pojęć i ich kontekstów. Autorka przechodzi od problemów ogólnych poprzez opis konkretnych metod i przykładów ich zastosowań aż do... więcej »
Skrypt, który w założeniu Autorek może stanowić źródło zadań i problemów do pracy indywidualnej studentów (np. wykonywanej w domu), stanowiącej formę przygotowania się do zajęć z dydaktyki matematyki. Zawarte w nim materiały mają za zadanie pomóc studentom w przygotowaniu się do...
Książka przybliża wybrane, sprawdzone w pracy badawczej metody zastosowania obrazowania z różnych dziedzin chemii oraz ukazuje wpływ rysunków i innych środków wizualnych na efektywność nauczania chemii na różnych szczeblach edukacji. Autorka proponuje nowy sposób wizualizacji atomu,...