Publikacja jest znaczącym głosem w dyskusji o roli nauczyciela we współczesnym wielokulturowym świecie. Tłem dla prowadzonych przez autorów tego zbioru rozważań jest obecna sytuacja społeczno-kulturowa, w jakiej przyszło pracować nauczycielom. Książka inspiruje do uważnego spojrzenia na otaczającą czytelnika rzeczywistość, do indywidualnego zdobywania wiedzy, zaznajamiania się z nowymi i mniej znanymi teoriami na temat kształcenia i doskonalenia nauczycieli. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 653
Książka jest przykładem pracy naukowej prowadzącej Czytelnika od ogólnych rozważań na temat istoty edukacji, poprzez własny pomysł na łączenie tradycyjnej dydaktyki z możliwościami nowych mediów, po przykłady ich praktycznego zastosowania i rekomendację przydatnych nauczycielowi... więcej »
Rozprawa poświęcona jest związkowi nauczania języka angielskiego i aspiracji rodzicielskich. Tematyka podyktowana jest ostatnimi przemianami zarówno językowymi, kulturowymi, jak i demograficznymi wywołanymi globalizacją i międzynarodową migracją. Monografia będzie pouczającą lekturą...
[Nowoczesna Szkoła nr 11] więcej »
Praca wybiega poza obszar ściśle glottodydaktyczny, odnosi się do aspektów psychologicznych (rozwój poznawczy i językowy dziecka) i pedagogicznych (odniesienie do sytuacji uczenia ogólnego, środowiska domowego itp.), co czyni z niej świetne kompendium wiedzy dla przyszłych nauczycieli,...
Zbiór tekstów będących rezultatem poszukiwań badawczych Autorki, dotyczących stanu faktycznego edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej w wybranych rejonach Polski – na Kaszubach, Spiszu i Śląsku. Punk ciężkości położony jest na obszarze edukacji elementarnej. ISSN... więcej »
Monografia poświęcona jest wpływowi, jaki mają na nauczenie, uczenie się oraz pracę szkół egzaminy państwowe z języka obcego. Adresowana jest do nauczycieli języka angielskiego, dyrektorów szkół, lokalne władze oświatowe, uczniów, rodziców, osoby odpowiedzialne za politykę... więcej »