Rozprawa wnosi istotne wartości do badań nad kompetencją składniową. Jej Autor nie ogranicza się do lingwistycznej analizy zjawiska, lecz wykorzystuje zdobycze innych nauk, takich jak psychologia, neurologia czy filozofia. Ze względu na wykorzystanie materiału badawczego zebranego w grupach osób z zakłóceniami rozwoju mowy studium wchodzi w zakres logopedii, a wyniki tych badań mogą mieć zastosowanie w praktycznej działalności logopedów i wychowawców pracujących nad usprawnianiem kompetencji językowej dzieci i młodzieży dotkniętych takimi zaburzeniami, jak oligofazja i dyzartria. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 597
Praca podejmuje niezbadane do tej pory aspekty mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia w ujęciu lingwistyki kognitywnej. Przyjęty przez autorkę sposób przedstawienia problematyki pozwolił na całościowe spojrzenie na zaburzenia mowy występujące w tej grupie dzieci, które dotychczas...
Praca będąca rezultatem wieloletnich doświadczeń logopedycznych autorki, prowadzonych przez nią badań i poszukiwań skutecznych metod nauczania dzieci czytania, a także gruntownej znajomości zagadnień z zakresu logopedii i dziedzin pokrewnych. W książce obok rozdziałów o charakterze...