Mowa dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia

Danuta Pluta-Wojeciechowska

Praca podejmuje niezbadane do tej pory aspekty mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia w ujęciu lingwistyki kognitywnej. Przyjęty przez autorkę sposób przedstawienia problematyki pozwolił na całościowe spojrzenie na zaburzenia mowy występujące w tej grupie dzieci, które dotychczas było zawężone do opisu jedynie z perspektywy zaburzeń artykulacji. Książka zawiera część teoretyczną, opis metodologii badań, prezentację ich wyników oraz część aplikacyjną. Przedstawione w pracy badania dotyczą wczesnego rozwoju mowy dzieci z rozszczepem, tj. od 4. miesiąca życia, oraz ekspresji werbalnej dzieci w wieku 6–7 oraz 9–10 lat, co na gruncie lingwistyki kognitywnej jest ewenementem zarówno w Polsce, jak i na świecie. Autorka wykorzystała w swej rozprawie bogatą literaturę przedmiotu, głównie o charakterze interdyscyplinarnym, a także własne doświadczenia naukowe i zawodowe. Prezentowana praca ma dużą wartość praktyczną, ponieważ proponuje nowatorski model terapii mowy dzieci z rozszczepami. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 586

ISBN 978-83-7271-663-7
rok wydania 2011
oprawa miękka
stron 484
cena 69,00 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej – metoda krakowska
Jadwiga Cieszyńska, Zdzisława Orłowska-Popek, Marta Korendo (red.)

Zebrane w tomie artykuły dotyczą zagadnień niezwykle istotnych dla środowisk zainteresowanych problemami diagnozy i terapii logopedycznej oraz funkcjonowania psychospołecznego osób dotkniętych zaburzeniami mowy. Treści skupiają się wokół trzech bloków tematycznych: bilingwizmu,... więcej »

cena 25,20 zł
Mowa. Rozwój — zaburzenia — terapia.
Elżbieta M. Minczakiewicz

Praca jest próbą przedstawienia rozmaitych zaburzeń mowy występujących przede wszystkim u dzieci oraz próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie, jak je eliminować w toku zamierzonych oddziaływań stymulacyjnych. Zasygnalizowano również problem kształcenia mowy, jej wad i zaburzeń u dzieci...

cena 30,00 zł
Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Marzena Klaczak, Piotr Majewicz (red.)

Praca dotyczy rewalidacji indywidualnej, stanowiącej ważny element współczesnej praktyki psychopedagogicznej w zakresie pomocy dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Efekt edukacyjny i terapeutyczny zależy głównie od prawidłowej diagnozy (wcześnie podjętej, wieloaspektowej,... więcej »

cena 11,00 zł
Metody obrazowania pracy mózgu w perspektywie pedagogiki specjalnej. Wybrane zagadnienia
Jolanta Zielińska

Praca stanowi głos w dyskusji nad teoretycznym rozwojem nowych dyscyplin naukowych przydatnych w pedagogice specjalnej. Pokazuje możliwości wykorzystania neuronauk w naukach pedagogicznych, zwłaszcza w edukacji, terapii, opiece i wspomaganiu. Ukazuje, jak aktualne osiągnięcia obrazowania... więcej »

cena 20,00 zł
Człowiek w zmieniającej się perspektywie
Zofia Szarota, Adrian Biela (red.)

Cywilizacja XXI wieku sprawiła, że technicyzacja, globalizacja i mediatyzacja życia poprawiła znacząco poziom codziennej egzystencji. Równocześnie niesamowity postęp techniczny powiązany z konsumpcyjnym stylem życia stwarza ogromne spektrum zagrożeń. Deaksjologizacja życia sprawia, że...

cena 19,00 zł
Emocje w wypowiedziach uczniów niesłyszących
Zdzisława Orłowska-Popek

Przedmiotem rozważań Autorki jest charakterystyka językowa sposobów wyrażania emocji przez niesłyszących uczniów szkół specjalnych oraz uczęszczających do klas integracyjnych, a także wskazanie optymalnych strategii nauczania „języka uczuć”. Jest to niezwykle ważne, ponieważ...

cena 28,35 zł
więcej
opracowanie Prekursor