Dzieje dydaktyk przedmiotowych w 65-letniej tradycji Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie

Jan Rajmund Paśko, Katarzyna Potyrała, Jolanta Zielińska (red.)

Z okazji 65-lecia Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie – uczelni kształcącej przede wszystkim przyszłych nauczycieli – dydaktycy poszczególnych przedmiotów postanowili przedstawić dokonania swoich instytutów w zakresie nauczania i przygotowania studentów do zawodu. Autorzy poszczególnych tekstów podeszli do postawionego sobie zadania w różny sposób, dzięki czemu tom ma urozmaiconą formę. W publikacji przedstawiona została historia poszczególnych zakładów i katedr dydaktyki, sylwetki ich najwybitniejszych przedstawicieli, ewolucja programów kształcenia, dokonania dydaktyków – publikacje podręczników do nauczania poszczególnych przedmiotów, organizacja i udział w konferencjach krajowych i międzynarodowych, współpraca z zagranicznymi ośrodkami naukowymi oraz środowiskiem nauczycielskim, działalność w redakcjach czasopism dydaktycznych, członkostwo w licznych towarzystwach naukowych, opracowanie i wdrażanie nowoczesnych metod nauczania.

ISBN 978-83-7271-659-0
rok wydania 2011
format B5
oprawa miękka
stron 252
cena 37,80 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Kreatywny nauczyciel – wskazówki i rozwiązania
Katarzyna Potyrała (red.)

Publikacja przedstawia aktualny problem przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć przyrodniczych we współczesnej szkole. Wypełnia lukę na edukacyjnym rynku wydawniczym i stanowić będzie cenną pomoc wspierającą dydaktyków przedmiotowych w kształceniu studentów, jak i... więcej »

cena 12,00 zł
Matematyczne uogólnianie. Możliwości uczniów i praktyka nauczania
Lidia Zaręba

Autorka zajęła się ważną z punktu widzenia dydaktyki matematyki i ciągle aktualną problematyką uogólniania w nauczaniu tego przedmiotu. Książka jest monografią zawierającą wyczerpujące omówienie zarówno teoretycznych aspektów uogólniania, jak i przebiegu oraz wyników badań... więcej »

cena 24,00 zł
Metodologia matematyki jako przedmiot badań antropomatematycznych
Anna K. Żeromska

Głównym celem pracy jest poznanie uwarunkowań procesu nauczania–uczenia się matematyki, aby można było postawić diagnozę kryzysu w zakresie nauczania tego przedmiotu na różnych poziomach edukacji. Autorce zależy na humanizacji obrazu matematyki w jej szkolnym ujęciu i złagodzeniu... więcej »

cena 21,00 zł
Pojęcia i definicje chemiczne w ujęciu kognitywistycznym
Małgorzata Nodzyńska

Praca jest ukierunkowana na jeden z najważniejszych czynników kształcenia, tj. głębsze uwzględnienie indywidualności ucznia w dziedzinie rozumienia pojęć i ich kontekstów. Autorka przechodzi od problemów ogólnych poprzez opis konkretnych metod i przykładów ich zastosowań aż do... więcej »

cena 19,95 zł
Przez edukację do zrównoważonego rozwoju
Alicja Walosik

Autorka reprezentuje niezbyt liczną w Polsce grupę dydaktyków szkoły wyższej w zakresie biologii i ochrony środowiska. Podjęła się zadania sformułowania wymagań programowych dotyczących kształcenia ekologicznego i środowiskowego na bazie edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Do...

cena 25,00 zł
Rozumowania w matematyce elementarnej. Hipotezy, twierdzenia, dowody
Marianna Ciosek, Anna K. Żeromska

Skrypt, który w założeniu Autorek może stanowić źródło zadań i problemów do pracy indywidualnej studentów (np. wykonywanej w domu), stanowiącej formę przygotowania się do zajęć z dydaktyki matematyki. Zawarte w nim materiały mają za zadanie pomóc studentom w przygotowaniu się do...

cena 9,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor