Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością

Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Adam Mikrut (red.)

Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji, ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym; jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedzę i umiejętności; co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych; czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji nawiązują do aktualnego dorobku nauk społecznych i tendencji praktycznych w pedagogice specjalnej krajów zachodnich. Ponadto respektują one wysokie kryteria naukowości i potrzeby praktyczne, dlatego książka powinna istotnie przyczynić się do poprawy stanu polskiej pedagogiki specjalnej.

ISBN 978-83-7271-647-7
rok wydania 2011
format B5
oprawa miękka
stron 272
chwilowo niedostępna
ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
opracowanie Prekursor