Karl Jaspers: myślenie zaangażowane

Czesława Piecuch (red.)

Niniejsza książka to zbiór tekstów napisanych z okazji czterdziestej rocznicy śmierci Karla Jaspersa, podzielony na trzy części: Z filozofii Karla Jaspersa; Psychologia, sztuka, język; Filozof pośród współczesnych, a zamyka go tekst: Testament filozoficzny Karla Jaspersa. Prezentowane prace odzwierciedlają najważniejsze poglądy filozofa, m.in. , że myślenie filozoficzne nie może być celem samym w sobie, a swoje zadanie spełnia dopiero wtedy, gdy zwraca się ku człowiekowi i światu, człowiek staje się sobą dzięki temu, że jest wolny, potwierdza i kształtuje siebie dzięki swojej aktywnej postawie, żyjąc i komunikując się z innymi ludźmi. Z tekstów wyłania się portret Jaspersa jako człowieka zaangażowanego, bacznie obserwującego wydarzenia społeczne i polityczne i odważnie je komentującego.

Errata do artykułu Elżbiety Paczkowskiej-Łagowskiej, „Karl Jaspers i Golo Mann”, s. 145–161

W przypisie 6 na s. 148 JEST: Tamże, s. 288–289, POWINNO BYĆ: Golo Mann, Erinnerungen..., s. 288–289. W przypisie 11 na s. 150 JEST: G. Mann, Niemieckie dzieje w XIX i XX wieku…, s. 295, POWINNO BYĆ: Golo Mann, Erinnerungen..., s. 295.

ISBN 978-83-7271-644-6
rok wydania 2011
oprawa miękka
stron 210
cena 19,95 zł
DO KOSZYKA

jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości

DODAJ DO SCHOWKA
Klienci zainteresowani tą pozycją kupowali także
Karl Jaspers: człowiek w epoce przełomu
Czesława Piecuch (red.)

Autorzy artykułów omawiają podstawowe założenia programu filozoficznego Karla Jaspersa, które stoją u podstaw jego diagnozy epoki, podejmują na nowo i analizują jego pytania o to, jak możliwe jest życie osobowe w świecie bezosobowym, jak być wolnym w świecie poddanym działaniu... więcej »

cena 20,00 zł
Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych
Krzysztof Kraszewski, Ingrid Paśko (red.)

Publikacja jest zbiorem artykułów o różnej tematyce, o charakterze teoretycznym i empirycznym, skoncentrowanych m.in. na problemach pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, poznaniu i działaniu dziecka na tym etapie życia, strategiach i metodach wspierających jego rozwój, a także na... więcej »

cena 38,00 zł
Dzieci migrantów zarobkowych – obywatele Europy czy eurosieroty?
Ireneusz Kawecki, Sławomir Trusz, Anna Kwatera, Bożena Majerek

Migracja to nie tylko problem demograficzny, socjologiczny czy ekonomiczny. Autorzy analizują edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje euromigracji zarobkowych rodziców w kontekście jakości funkcjonowania dzieci w rodzinie, w szkole i grupie rówieśniczej. W badaniach wykorzystano... więcej »

cena 17,00 zł
Dziecko i nauczyciel w procesie poznania i działania
Krzysztof Kraszewski, Barbara Nawolska (red.)

Zbiór czternastu artykułów prezentujących w kontekście teorii i praktyki dwupodmiotowość procesów uczenia się i nauczania, czyli czynności ucznia i nauczyciela prowadzące od działania do poznania, podkreślających rolę twórczej i wielokierunkowej aktywności poznawczej uczniów w... więcej »

cena 16,00 zł
iEdukacja. Synergia nowych mediów i dydaktyki. Ewolucja, antynomie, konteksty
Katarzyna Potyrała

Opracowanie jest próbą określenia stopnia synergii nowych mediów i dydaktyki, jako czynników uczestniczących w budowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy. Jest jednocześnie próbą stawiania pytań o przyszłość edukacji i o kształcenie przedmiotowe w teraźniejszości, która jest... więcej »

cena 29,00 zł
Kultura pedagogiczna rodziców w społeczeństwie informacyjnym
Małgorzata Bereźnicka

Monografia ma walory poznawcze i praktyczne. W części teoretycznej przedstawiono zagadnienia związane ze społeczeństwem informacyjnym, kulturą pedagogiczną i pedagogizacją rodziców w Polsce. Część druga ma charakter empiryczny; na podstawie badań własnych Autorka stawia diagnozę... więcej »

cena 38,00 zł
więcej
opracowanie Prekursor