Autorka prezentuje badania własne, których celem była: diagnoza wiedzy o zdrowiu uczniów z wadą słuchu z klas gimnazjalnych w zakresie higieny osobistej i otoczenia, żywności i sposobu żywienia, bezpieczeństwa i pierwszej pomocy, aktywności ruchowej i czasu wolnego w kontekście realizacji edukacji zdrowotnej na tym poziomie kształcenia ogólnego; diagnoza samooceny stanu zdrowia badanych uczniów oraz diagnoza ich zachowań zdrowotnych. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 553
Przedmiotem rozważań Autorki jest charakterystyka językowa sposobów wyrażania emocji przez niesłyszących uczniów szkół specjalnych oraz uczęszczających do klas integracyjnych, a także wskazanie optymalnych strategii nauczania „języka uczuć”. Jest to niezwykle ważne, ponieważ...
Książka ukazuje kluczowe problemy związane z wdrażaniem założeń edukacji europejskiej do systemów oświatowych różnych szczebli w skali europejskiej i krajowej. Ponadto nakreśla aktualne kierunki rozwoju polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, eksponuje społeczny aspekt różnych... więcej »
Autorka jest jednym z najwybitniejszych w naszym kraju znawców problematyki gerontologii społecznej i oświatowej. Niniejsza praca ma charakter podręcznikowy. Osoby zajmujące się gerontologią znajdą w niej rzetelny przegląd literatury dotyczącej starości. Nauczą się podstaw... więcej »
Poszczególne artykuły zamieszczone w tym tomie przede wszystkim opisują zjawiska nieakceptowane przez obowiązującą normę (obyczajową, estetyczną, etyczną, językową) w tak różnych przestrzeniach kultury, jak współczesny dramat, prasa codzienna, literatura najnowsza, sztuki... więcej »
Autorka pogłębia i poszerza wiedzę na temat jakości życia młodych osób z uszkodzonym narządem słuchu. Zbadano sposoby oraz reakcje podejmowane w przypadku konfrontacji z sytuacją trudną. Określono związki pomiędzy zmiennymi osobowościowymi a poziomem stresu oraz sposobami pokonywania...