Autorka w bardzo szerokim zakresie – z różnych perspektyw i różnych punktów widzenia – podejmuje zagadnienie edukacji studentów z niepełnosprawnością na poziomie wyższym. Bada m.in. motywy podjęcia studiów, wybrane problemy funkcjonowania edukacyjnego i psychospołecznego oraz aspiracje zawodowe i opinie na temat perspektyw przyszłej pracy zawodowej. Praca zawiera odwołania do wątków psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych. ISSN 0239-6025, Prace Monograficzne nr 523
Cywilizacja XXI wieku sprawiła, że technicyzacja, globalizacja i mediatyzacja życia poprawiła znacząco poziom codziennej egzystencji. Równocześnie niesamowity postęp techniczny powiązany z konsumpcyjnym stylem życia stwarza ogromne spektrum zagrożeń. Deaksjologizacja życia sprawia, że...
Monografia ma walory poznawcze i praktyczne. W części teoretycznej przedstawiono zagadnienia związane ze społeczeństwem informacyjnym, kulturą pedagogiczną i pedagogizacją rodziców w Polsce. Część druga ma charakter empiryczny; na podstawie badań własnych Autorka stawia diagnozę... więcej »
Praca stanowi głos w dyskusji nad teoretycznym rozwojem nowych dyscyplin naukowych przydatnych w pedagogice specjalnej. Pokazuje możliwości wykorzystania neuronauk w naukach pedagogicznych, zwłaszcza w edukacji, terapii, opiece i wspomaganiu. Ukazuje, jak aktualne osiągnięcia obrazowania... więcej »
Danuta Waloszek to wybitna znawczyni problematyki wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, autorka licznych prac z tego zakresu. W niniejszej publikacji, która ma charakter eseju, poszerzonego o wyniki przeprowadzonych przez Autorkę badań, eksponuje oryginalny, nietypowy i często...
Książka poświęcona jest rodzicielstwu monoparentalnemu realizowanemu przez kobiety. Autorka jako podstawową metodę badawczą przyjęła analizę jakościową, opartą na wypowiedziach solomatek zamieszczonych na forach internetowych. Wypowiedzi te dotyczą m.in. problemów materialnych,... więcej »
Opracowanie stanowi praktyczne rozwinięcie tematyki poruszonej w książce Metody obrazowania pracy mózgu w perspektywie pedagogiki specjalnej. Wybrane zagadnienia. Pozycja wpisuje się w interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej i stanowi wkład we współcześnie tworzone koncepcje... więcej »