Układ rozdziałów nie jest przypadkowy. Przyjęto tu cztery obszary tematyczne, zatytułowane: „Ku przetrwaniu”, „Ciekawość zmienia myślenie”, „Ku ujarzmieniu przyrody”, „Przyroda i media”. Każdy z rozdziałów stanowi w pewnym sensie jedność tematyczną. Autorzy przedstawili układ treści odnoszący się do przyrody i dydaktyki w szerszym ujęciu, w odniesieniu do historii działalności człowieka, a także w odniesieniu do współczesności. Dydaktykę przyrody przedstawiono jako naukę o poznawaniu przyrody i jej ochronie z myślą o aktualnych i przyszłych pokoleniach, jak również naukę o korzystaniu z dobrodziejstw natury. Taki układ rozdziałów sprawia, że książka ma charakter holistyczny, wieloaspektowy i dotyczy edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.
z recenzji
" />
Układ rozdziałów nie jest przypadkowy. Przyjęto tu cztery obszary tematyczne, zatytułowane: „Ku przetrwaniu”, „Ciekawość zmienia myślenie”, „Ku ujarzmieniu przyrody”, „Przyroda i media”. Każdy z rozdziałów stanowi w pewnym sensie jedność tematyczną. Autorzy przedstawili układ treści odnoszący się do przyrody i dydaktyki w szerszym ujęciu, w odniesieniu do historii działalności człowieka, a także w odniesieniu do współczesności. Dydaktykę przyrody przedstawiono jako naukę o poznawaniu przyrody i jej ochronie z myślą o aktualnych i przyszłych pokoleniach, jak również naukę o korzystaniu z dobrodziejstw natury. Taki układ rozdziałów sprawia, że książka ma charakter holistyczny, wieloaspektowy i dotyczy edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.
z recenzji