Podręcznik zawiera najważniejsze informacje na temat istoty zespołu Downa. Pokazuje, jak należy kształtować podstawowe nawyki u dziecka oraz rozwijać aktywność poznawczą, niezbędna dla jego fizycznego, umysłowego i społecznego-emocjonalnego rozwoju. Szczególny akcent położono na zabawę i porozumiewanie się z otoczeniem. W końcowym rozdziale umieszczono orientacyjny rejestr rozwoju umiejętności dziecka o prawidłowym rozwoju psychofizycznym.
Praca dotyczy rewalidacji indywidualnej, stanowiącej ważny element współczesnej praktyki psychopedagogicznej w zakresie pomocy dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Efekt edukacyjny i terapeutyczny zależy głównie od prawidłowej diagnozy (wcześnie podjętej, wieloaspektowej,... więcej »
Praca jest próbą przedstawienia rozmaitych zaburzeń mowy występujących przede wszystkim u dzieci oraz próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie, jak je eliminować w toku zamierzonych oddziaływań stymulacyjnych. Zasygnalizowano również problem kształcenia mowy, jej wad i zaburzeń u dzieci...
Zebrane w tomie artykuły dotyczą zagadnień niezwykle istotnych dla środowisk zainteresowanych problemami diagnozy i terapii logopedycznej oraz funkcjonowania psychospołecznego osób dotkniętych zaburzeniami mowy. Treści skupiają się wokół trzech bloków tematycznych: bilingwizmu,... więcej »
Monografia podejmuje problematykę, która dotyczy zagadnień związanych z rozwojem sprawności językowych dzieci bilingwalnych. Autorka zmierzyła się z niełatwymi wyzwaniami, jakie stawiają przed specjalistami od oceny rozwoju mowy, czyli logopedami, coraz liczniejsze grupy rodziców, a... więcej »
Praca podejmuje niezbadane do tej pory aspekty mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia w ujęciu lingwistyki kognitywnej. Przyjęty przez autorkę sposób przedstawienia problematyki pozwolił na całościowe spojrzenie na zaburzenia mowy występujące w tej grupie dzieci, które dotychczas...
Książka zawiera informacje na temat biologicznych podstaw nabywania języka ze szczególnym zwróceniem uwagi na odbiór i przetwarzanie informacji językowych, także w zależności od lateralizacji słuchowej w przypadku osób z uszkodzonym słuchem. więcej »